En aquesta direcció, i atès que la creativitat ja s’entén com una habilitat laboral al segle XXI, perquè comporta un valor afegit per a les persones en un món on l’AI s’obre pas, són fonamentals espais d’educació i coeducació on es promoguin un ventall ampli d’activitats encaminades a desenvolupar la capacitat de pensar obertament i de manera possibilista, on la persona se li permeti preguntar, buscar referents, intuir conseqüències, emprar estris i objectes de manera imaginativa vers el canvi, la millora i la innovació.
Encara més, si es compren i s’accepta que la creativitat és un el procés iteratiu o repetitiu de connectar, explorar i transformar el món de maneres noves i significatives, es posarà en valor les possibilitats reals d’espais on s’estimulin respostes espontànies, hàbils, àgils, originals, úniques, sorprenents, enginyoses, diverses, plenes de detalls, perquè les idees vagin més enllà d’unes formulacions i es puguin executar en la mesura que sigui possible.
Dit d’una altra manera, en un món tecnificat les realitats com les descrites dins un marc on el coneixement està enxarxat, cal promoure la possibilitat real, des de la inclusió i l’equitat, que les persones puguin formular totes les respostes que se’ls acudeixen sense límits, i, un cop finalitzada la pluja d’idees compartida, co-elaborada o co-creada, es pugui escollir la que millor es consideri. És a dir, des de la llibertat individual i sense limitacions, cal permetre la possibilitat d’obrir un ecosistema personalitzat i irrenunciable on es pugui exposar qualsevol iniciativa amb l’objectiu de desenvolupar la capacitat creadora, promoure la recerca de noves solucions, desenvolupar el pensament reflexionat i fomentar la imaginació.
Dins d’aquest marc, es fa evident la necessitat de fomentar, desenvolupar i educar les habilitats socials i la intel·ligència emocional on també es gaudeixi de la possibilitat real de fer recerques d’alternatives lògiques, amb l’objectiu de fer-se preguntes i a respectar les dels altres, perquè és evident que cadascú ha de poder aportar quelcom de personal, valuós i innovador. La creativitat fomenta aquesta realitat compartida i afavoreix les aportacions originals com a mitjà per aconseguir un aprenentatge innovador, de solucions dels reptes que sorgeixen del propi dedins de cadascú. És doncs, des de la pròpia creativitat que la persona pot posar en valor els propis talents i cercar solucions a problemes que l’ajuden a descobrir a través de la pròpia experiència sabers, produint-se transferències positives durant el procés d’aprenentatge, en el qual els coneixements adquirits i retinguts en la memòria afavoreixen el desenvolupament de nous processos cognitius i enriqueixen continguts apresos; una realitat que permeten desenvolupar l’actiu natural de la pròpia intel·ligència en un món tecnificat on la IA ja està integrada.