Aquest 2023 el projecte ha migrat de la Cooperativa AEMA a la Fundació AEMA. Això ha permès replantejar el paper dels joves contractats i de modificar la relació amb els referents educatius i professionals de la Fundació. S’han diferenciat diferents àrees dintre del projecte i cada jove lidera una d’aquestes, sent els responsables de les mateixes i treballant per millorar-les. Les àrees en qüestió són: Formació digital i eines avaluatives, Atenció TIC, Difusió i xarxa comunitària i Social Media. Els/les educadores ara desenvolupen un altre rol en quant la relació amb els mateixos establint una de més professional, seguint apostant per la seva formació i per l’adquisició d’eines i estratègies vàlides pel món laboral. El punt Innova TIC de la Florida – Les Planes s’ha convertit en un punt de referència a la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat, arribant a acompanyar en tràmits a població de Cornellà, Esplugues i Barcelona. Malauradament per un tema pressupostari el Punt TIC de Santa Eulàlia no ha pogut continuar, però s’ha unit al projecte la Fundació Mobile World Capital, la qual ens ha permès desenvolupar un punt TIC itinerant que anomenem TIC-Truck. Aquest, és un contenidor marítim de 12 metres de longitud, que funciona com oficina d’acompanyament digital. El concepte és poder posar un punt d’acompanyament digital a la porta dels veïns i les veïnes de la ciutat. El TIC-Truck varia la seva ubicació cada 2 mesos i es va establint en punts d’especial interès comunitari dels diferents districtes de la ciutat. A principis del mes de juny de 2023 el projecte ja ha superat els volums d’atenció de tot el 2022 havent atès ja a més de 5 500 persones i superant les 600 persones participants a les Píndoles Formatives.
Quins són els elements d’èxit del projecte?
- Participació dels i les joves en tots els processos del mateix, actuant com potenciadors de la innovació i la dinàmica del projecte.
- La metodologia participativa posa als usuaris i a les usuàries en el centre de l’acció del projecte, detectant les seves necessitats i adaptant les respostes del projecte a aquestes en base a la seva metodologia i forma d’intervenir i acompanyar. Al seu torn els joves i la jove han creat eines d’avaluació per valorar el projecte i la seva feina, aquestes els permeten anar realitzant modificacions en les àrees on es detecti que fan falta millores.
- Fabricació digital pròpia: Són els nostres joves el que creen els materials audiovisuals tant per les xarxes pròpies del projecte com per les formacions que es realitza a la població.
- La importància de què les persones joves contractades siguin del propi territori. Els veïns i les veïnes s’identifiquen ràpidament amb elles. Els senten més propers que a l’administració pública i això genera sinergies i vincles que permeten copsar millor l’experiència ciutadana.
- Els joves i la jove s’asseuen al costat de la persona atesa. És d’aquesta forma com es realitza el tràmit. No es pretén fer tràmits en línia, l’objectiu final és que la persona integri els coneixements per fer aquests de forma autònoma.
- Idiomes: La Florida – Les Planes és un barri amb una multiculturalitat molt potent i els nostres joves en són un reflex d’aquest fet. Això permet poder atendre en català, castellà, francès, àrab, marroquí, francès, anglès i romanès.
Cadena híbrida de col·laboració pública-privada. Actualment, el projecte compte amb el suport tant tècnic com econòmic del Pla Integral de Regeneració Urbanística Les Planes- Florida de l’Ajuntament de L’Hospitalet, de la Fundació Mobile World Capital, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i Aigües de Barcelona. Tanmateix, també compta amb el suport tècnic i material de la Xarxa Punt TIC de la Generalitat de Catalunya.