Data Education in Schools

Propòsit del projecte

L’alfabetització de dades és el conjunt d’habilitats que les persones necessiten per a fer preguntes, recopilar, analitzar, interpretar i comunicar dades.

L’alfabetització de dades és crucial. A mesura que les computadores adquireixen la capacitat de recopilar i processar grans quantitats d’informació, aquesta habilitat es torna més important ja que les decisions que afecten la nostra vida diària es prenen cada cop més mitjançant l’anàlisi de dades. Necessitem saber com les computadores fan servir les dades, i també com fer ús de les dades per a ajudar els humans a prendre millors decisions.

Les bases per una societat alfabetitzada en dades comença amb l’adquisició de competències clau d’alfabetització de dades des de l’escola. Data Education in Schools cerca augmentar aquestes habilitats de dades mitjançant un pla d’estudis basat en dades totalment integrat i un programa d’aprenentatge docent. Aquest projecte inclou el desenvolupament i el lliurament d’aprenentatge professional, la creació de recursos per a l’aula i la creació d’una comunitat d’intercanvi de coneixements en línia que es dona suport mútuament en l’educació de dades.

Mitjançant un enfocament basat en la recerca i l’evidència i una mentalitat de data for good (dades pel benestar), recolzen els joves perquè puguin ser conscients dels seus drets i responsabilitats en matèria de dades. Al mateix temps, els capacita per poder interpretar de manera crítica i ètica les dades del món real per prendre decisions informades.

Impulsors

Data Skills Gateway
City Regional Deal
Data-Driven Information
The University of Edinburgh

Descripció del projecte

Data Education in Schools posa a l’abast de qualsevol professor que desitgi treballar l’alfabetització digital dels seus alumnes recursos didàctics independentment del context social en el qual es trobin. L’adaptació de materials curriculars de totes les matèries escolars permet treballar totes competències de manera digital i no únicament les d’àmbit STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), fent transversals aquests coneixements.

El fet de crear una biblioteca oberta de recursos gratuïts en la qual qualsevol professor pot aportar els seus materials democratitza l’accés a l’aprenentatge de dades i permet una major adaptació a les necessitats de l’alumnat i a les característiques de l’entorn.

També treballen en la creació d’una comunitat dinàmica de professors i alumnes compromesos amb l’alfabetització digital. A través d’aquesta interacció i participació horitzontal, els empoderen, dotant-los de confiança, competències i ambició per fer servir les dades en benefici propi i col·lectiu.

XXSS

Participa

    Accepto que es tractin les meves dades per atendre la sol·licitud d'informació*Accepto que es tractin les meves dades per rebre el butlletí (opcional)

    Missatge enviat correctament.
    Hem enviat una còpia al correu electrònic que ens has facilitat
    Et respondrem tant aviat com sigui possible
    ';