Junior Report

Propòsit del projecte

Les notícies són un conjunt d’esdeveniments recents que cal definir-los amb cautela i claredat. Avui en dia trobem moltes plataformes que ens posen al dia amb tot el que passa en el món. Al mateix temps, aquesta generalització de l’ús de les tecnologies i de l’accés de la informació, ha propiciat la idea, cada cop més estesa, de desconfiança sobre els mitjans de comunicació i l’origen de les seves fonts.

El diari Junior Report posa a l’abast de la comunitat docent una plataforma de recursos educatius per llegir, debatre i opinar sobre els grans temes de l’actualitat. L’objectiu és fomentar el pensament crític entre els i les estudiants i dotar-los de les habilitats necessàries per aprendre a debatre, contrastar diverses informacions i generar-se les seves pròpies opinions.

Aquest projecte proporciona a l’alumnat un format atractiu amb un llenguatge entenedor i clar pel seu nivell, perquè els nens i les nenes puguin treballar les claus de la informació i formar-se una opinió crítica i sense biaixos sobre diferents temes d’actualitat.

Impulsors

Junior Report

Descripció del projecte

Junior Report ajuda a la comunitat docent a treballar amb el seu alumnat les habilitats necessàries per treballar les claus de la informació i formar-se les seves pròpies opinions sobre l’actualitat al món, diversificant-ne així les fonts de les quals es generen els seus discursos. En aquest sentit, el projecte procura fer arribar l’educació de l’alfabetització mediàtica i informacional a tots els i les estudiants, i posar en relleu la importància de conèixer com accedir, analitzar i avaluar els missatges provinents dels mitjans de comunicació, en totes les seves formes. Posar a l’abast dels i les estudiants un mètode d’investigació que faci qüestionar allò que miren o veuen a internet, xarxes socials i altres mitjans, els ajuda a generar-se un discurs crític sobre allò que consumeixen i reflexionar sobre el paper que estan jugant en aquesta cadena, alhora que els ajuda a identificar els baixos, estereotips i prejudicis que els mitjans de comunicació tenen sobre alguns col·lectius (en particular, aquells més vulnerables).

A través dels recursos educatius i acompanyament que realitzen, el centre pot treballar temàtiques diverses vinculades a l’actualitat, la transformació social, temes controvertits que activen el pensament crític i les habilitats socials vinculades al debat de totes les estudiants. Entre les propostes de Junior Report hi ha la Notícia del Dia, per seguir l’agenda informativa; els monogràfics A Fons, per treballar grans temes d’actualitat i el projecte Revista Escolar Digital que proposa dirigir i redactar un diari a l’alumnat.

Participa

    Accepto que es tractin les meves dades per atendre la sol·licitud d'informació*Accepto que es tractin les meves dades per rebre el butlletí (opcional)

    Missatge enviat correctament.
    Hem enviat una còpia al correu electrònic que ens has facilitat
    Et respondrem tant aviat com sigui possible
    ';